SISBIZ
Elektronski sistem za izmenjavo informacij o boniteti in zadolženosti pravnih oseb ter podjetnikov, vzpostavljen z namenom učinkovitejšega upravljanja kreditnih tveganj in odgovornega kreditiranja.
Kaj je SISBIZ
SISBIZ je informacijski sistem izmenjave podatkov in informacij o zadolženosti poslovnih subjektov, ki članom sistema omogoča dostop do individualiziranih podatkov o zadolženosti posameznega poslovnega subjekta. V sistem SISBIZ so vključeni podatki, ki se nanašajo na dejansko in potencialno zadolženost poslovnih subjektov po pogodbenih obveznostih. Navedeni podatki so poleg podatkov, s katerimi člani sistema že razpolagajo, zgolj dodatna informacija pri ugotavljanju njihove kreditne sposobnosti, od katere je odvisna odobritev posla in določitev pogojev za posamezno storitev. Član sistema lahko do podatkov v sistemu izmenjave informacij dostopa in te podatke uporablja izključno za namen: - ocene kreditne sposobnosti kreditojemalca in kreditnega tveganja, ki bi s sklenitvijo posameznega kreditnega posla lahko nastalo za tega člana ali vključenega dajalca kreditov ali ki je nastalo v zvezi z izvajanjem kreditnega posla; - reklamacije, izterjave, revizije in posodabljanja podatkov, ki se vključujejo v sistem izmenjave informacij.
Več informacij SISBIZ
Pravica do seznanitve
Poslovni subjekt ima pravico do seznanitve z obdelavo lastnih zaupnih podatkov, ki se v sistemu SISBIZ nanašajo nanj. Dostop do podatkov je omogočen prek spletne aplikacije – Moj SISBIZ. Vpogled poslovnemu subjektu omogoča pridobitev naslednjih podatkov in informacij:
informacije, ali so zaupni podatki v zvezi s poslovnim subjektom obdelujejo v sistemu izmenjave informacij ali ne;
vseh podatkov, ki se o tem poslovnem obdelujejo v sistemu SISBIZ, vključno z informacijo o tem, kateri kreditodajalec oz. član sistema je posredoval podatke v sistem SISBIZ;
informacije o tem, kdaj, na kakšni podlagi in za kakšen namen je posamezni član sistema, dostopal do teh podatkov, razen če zakon izrecno prepoveduje posredovanje teh informacij.
Pravica do popravka podatkov v SISBIZ
Če poslovni subjekt utemeljeno nasprotuje posameznim podatkom, ki se o njem izmenjujejo prek sistema SISBIZ, lahko zahteva njihov izbris, spremembo ali popravek. Pravico do popravka lahko poslovni subjekt uveljavlja:
prek spletne aplikacije moj SISBIZ z vnosom pritožbe;
pisno z obrazcem Zahteva poslovnega subjekta za popravek, ki ga osebno ali po pošti vloži pri Banki Slovenije ali pri članu sistema, kjer je poslovni subjekt sklenil posel.
Poslovni subjekt je o utemeljenosti zahtevka obveščen v roku, ki ga določa ZCKR Zakon o centralnem kreditnem registru (Uradni list RS, št. 77/16) na način, ki ga je opredelil v obrazcu.
Najpogostejša vprašanja in odgovori o SISBIZu
Naš center za pomoč strankam vam bo z veseljem pomagal. Na voljo smo vam od ponedeljka do petka od 8. do 17. ure.

BizzNet
Najsodobnejši način opravljanja bančnih storitev iz vaše pisarne, poenostavi in poceni poslovanje z banko. Prek spletne banke hitro in preprosto urejate poslovne finance kadarkoli.
Več o tem


