Poskrbite za varno uporabo plačilnih kartic in se zavarujte pred spletnimi prevarami 

25.07.2023

V današnjem času, ko se tehnologija nenehno razvija in prinaša številne inovacije na področju finančnih transakcij, je ključnega pomena, da se vsi uporabniki plačilnih kartic, terminalov POS in bankomatov zavedajo svoje vloge pri zagotavljanju varnega in zanesljivega načina plačevanja. Plačilna kartica je vreden plačilni instrument, zato je ključno, da z njo ravnamo previdno in odgovorno, tako kot z drugimi dragocenimi predmeti. V BKS Bank se zavedamo pomena skrbnega ravnanja s plačilnimi karticami in varnega spletnega poslovanja za svoje stranke. Zato smo sprejeli številne ukrepe in vzpostavili smernice, ki spodbujajo varno uporabo kartic in zagotavljajo zaščito vaših finančnih sredstev.

V BKS Bank svetujemo, da plačilno kartico obravnavate tako kot denar in z njo ravnate enako, kot z drugimi vrednimi stvarmi. Podrobno preberite splošne pogoje poslovanja za vašo plačilno kartico in jo prejemu takoj podpišite. Zapomnite si osebno številko in uničite ovojnico, v kateri ste jo prejeli. Prav tako je pomembno, da si shranite telefonsko številko za preklic kartic. Številke PIN nikoli ne zapišite, ne shranite je skupaj z bančno kartico in je v nobenem primeru nikomur ne povejte.  Kadar plačujete, kartice nikoli ne izpustite iz svojega vidnega polja in skrbno nadzirajte celoten postopek plačevanja. 

Previdnost na prvem mestu  

Bodite previdni in pazite, da pri dvigu gotovine na bankomatu ali pri plačilu na terminalu POS nihče ne vidi vaše številke PIN, ki ste jo vnesli, in da drugi ne stojijo preblizu. V takem primeru jih vljudno prosite, naj se malo odmaknejo. Ko vnašate številko PIN, tipkovnico prekrijte z drugo roko. Če na bankomatu ali terminalu POS opazite karkoli nenavadnega, prekinite transakcijo in o tem obvestite prodajalca, banko ali policijo. Na prodajnih mestih ne podpisujte nikakršnih potrdil o nakupu, ki niso namenjena takojšnjemu plačilu blaga ali storitev in imajo vpisan vnaprejšnji datum, so brez zneska ali so celo popolnoma prazna.

Kaj storiti pri izgubi, kraji ali zlorabi kartice? 

Ob uničenju, poškodbi, izgubi, kraji ali zlorabi kartice takoj pokličite 24-urni center in se najpozneje v osmih delovnih dneh osebno oglasite v najbližji poslovni enoti banke in pisno potrdite blokiranje kartice. Prav tako ste izgubo, zlorabo ali sum zlorabe dolžni prijaviti policiji. Sporočite čim več podatkov o okoliščinah in tako preprečite morebitno nadaljnjo škodo. 

Bodite pozorni na lažne profile in zlonamerna sporočila  

Tako kot pri tradicionalnih metodah nakupovanja in bančništva je tudi pri elektronskem poslovanju potrebna ustrezna zaščita pred tveganji. Pomemben ukrep za zaščito pred zlorabo vaših podatkov so varna in močna gesla, ki morajo vsebovati najmanj osem znakov. V BKS Bank priporočamo, da za različne storitve uporabite drugačna gesla. Zlasti za spletne storitve, kamor se prijavljate z e-naslovom in geslom, morate za vsako storitev uporabiti drugo geslo. Uporabljajte tudi storitve, ki so na voljo po šifrirani povezavi. Gesel si ne zapisujte, ne shranjujte v računalnik, ne pošiljajte po elektronski pošti in jih redno spreminjajte. 

Prav tako ne nasedajte elektronskim, telefonskim ali drugim sporočilom, četudi navidezno prihajajo od banke, s katerimi vas obveščajo o zlorabi vaše plačilne kartice in vas pozivajo, da razkrijete podatke o svoji plačilni kartici ali da jih vpišete v tako imenovane varnostne obrazce na spletu. Vsak uporabnik osebnega računalnika bi moral imeti v svoji napravi nameščen protivirusni program, ki preveri, ali gre za nevarne vsebine. Protivirusni program redno posodabljajte, sicer vaš računalnik ne bo zaščiten pred novimi zlonamernimi programi. Nastavite e-poštni program tako, da se sporočila po prejetju ne odprejo samodejno (brez samodejnega predogleda).

V primeru nadaljnjih vprašanj se obrnite na:
Barbara Drganec
BKS Bank AG, Bančna podružnica
E: barbara.drganec@bksbank.si
T: +386 1 58957-07, M: +386 51 674474
www.bksbank.si





 

Opozorila naložbe

Tržno sporočilo je namenjeno seznanjanju vlagateljev s storitvijo individualnega upravljanja premoženja oziroma varčevalnimi produkti BKS Bank AG, Bančne podružnice  ter ni priporočilo za nakup ali prodajo finančnih instrumentov niti ne pomeni ponudbe ali vabila k sestavljanju ponudb za nakup ali prodajo finančnih instrumentov. BKS Bank AG, Bančna podružnica, pri poslovanju s finančnimi instrumenti nastopa kot borzna posrednica oziroma upravljavka premoženja. Pri nakupu finančnih instrumentov vlagatelj prevzema tveganje, da bo ob njihovi prodaji oziroma zapadlosti dobil manj denarja, kot je vanje investiral. BKS Bank, Bančna podružnica, ne prevzema nobenih jamstev in tveganj vlagateljev v zvezi s finančnimi instrumenti. Za oblikovanje ustrezne investicijske odločitve se je treba seznaniti z vsemi oblikami tveganja pri naložbah v finančne instrumente, zato BKS Bank, Bančna podružnica, priporoča, da investicijskih odločitev ne sprejemate zgolj na podlagi tu objavljenih informacij, temveč se o tem prej posvetujete s pooblaščenimi strokovnjaki. Terjatve strank v zvezi z opravljanjem investicijskih storitev ali pomožnih investicijskih storitev prek BKS Bank AG, Bančne podružnice, so zajamčene po sistemu jamstva za terjatve vlagateljev, ki velja za BKS Bank AG, Celovec, v Republiki Avstriji. BKS Bank AG, Celovec, je zavezana avstrijskemu jamstvenemu sistemu zajamčenih terjatev »Einlagensicherung AUSTRIA Ges.m.b.H., Wipplinger-straße 34/4/DG4, 1010 Wien/Dunaj, Avstrija«. BKS Bank, Bančna podružnica, opravlja storitve v zvezi s finančnimi instrumenti v Republiki Sloveniji v skladu z Zakonom o trgu finančnih instrumentov, podzakonskimi akti, sprejetimi na njegovi podlagi, in drugo relevantno veljavno zakonodajo v Sloveniji in Avstriji. Posamezne vrste storitev v zvezi s finančnimi instrumenti, ki jih BKS Bank AG, Bančna podružnica, ponuja strankam, so opredeljene v Splošnih pogojih poslovanja s finančnimi instrumenti BKS Bank AG, Bančna podružnica, ki so vam dostopni v prostorih BKS Bank AG, Bančne podružnice, in na spletni strani banke www.bksbank.si.