Kibernetska varnost – varno spletno poslovanje

Spletno nakupovanje in bančništvo prek spleta ali mobilnih aplikacij je izjemno hitro in priročno. Tako kot pri tradicionalnih metodah nakupovanja in bančništva je tudi pri elektronskem poslovanju potrebna ustrezna zaščita pred tveganji.

Dogovorite se za sestanek

Kontaktni center Pon.–pet.: 8.–16. ure

+386 1 589 57 00

Pišite nam

eb@bksbank.si

Redno posodabljate svoje operacijske sisteme in s tem poskrbite, da so pametni telefon, tablični računalnik ali računalnik varni. Naprave nastavite tako, da samodejno namestijo varnostne posodobitve programske opreme, takoj ko postanejo na voljo. Enako velja za posodobitve aplikacij na vaših napravah.

Prav tako na svoje naprave namestite protivirusno programsko opremo ter na ta način poskrbite, da je vaša naprava zaščitena pred zlonamernimi dejavnostmi.

Medtem ko se gesla morda zdijo odveč, pa igrajo pomembno vlogo pri varovanju vaših osebnih podatkov.

Ko gre za gesla velja, da je praviloma daljše geslo, močnejše geslo. Priporoča se tudi uporaba kombinacije različnih znakov – velika črka, mala črka, številke in simboli.

Če ste uporabnik elektronskega ali mobilnega bančništva, lahko uvedete tudi dodatne varnostne ukrepe. Za odpiranje bančnih aplikacij lahko uporabljate prstni odtis, Face ID in podobno, ter tako dodate elemente biometrične varnosti v bančno aplikacijo.

Nihče od bančnih uslužbencev BKS bank AG, bančne podružnice vas ne bo spraševal o vašem geslu ali po PIN številki. Če prejmete klic, SMS ali elektronsko pošto od nekoga, ki trdi, da je uslužbenec banke in vas sprašuje po vašem geslu ali PIN številke tako sporočilo ignorirajte in nas o tem takoj obvestite.

Kljub upoštevanju nasvetov zgoraj, morate biti pozorni na pogoste prevare. Bodite pozorni na slednje:

Prošnje za premik denarja

Zaposleni v banki ali pri varnostnih organih vas nikoli ne bodo prosili ali od vas zahtevali, da svoj denar premaknete na drug račun ali da jim izdate PIN številko, geslo ali druge osebne podatke.

Sumljiva elektronska pošta in objave v socialnih medijih

Bodite pozorni na prejeta elektronska sporočila s strani neznanih pošiljateljev. Nikoli ne kliknite na posredovane povezave ali priloge iz neznanih virov. Pazite pri elektronskih sporočilih s slabim črkovanjem in slovnico. Ne klikajte na povezave v objavah na socialnih medijih, ali v neposrednih sporočilih, razen če ste 100% prepričani, da so pristna in dobronamerna.

Držite se načela, da ponudbe, ki se zdijo preveč dobre, da bi bile resnične, navadno niso resnične.

Varne povezave

Prepričajte se, da je spletna povezava, ki jo obiskujete varna. V naslovni vrstici brskalnika poiščite ključavnico in s tem preverite, ali je spletna povezava varna.

Spletno nakupovanje

Ko nakupujete preko spleta, pred vnosom osebnih podatkov ali plačilnih podatkov še enkrat preverite, da je v naslovni vrstici ključavnica. Nikoli ne plačujte preko spleta, če prodajalca ne poznate. Vedno preverite pristnost trgovine. 

Problemi z računom

Pazite na elektronska sporočila, SMS-e ali telefonske klice, ki trdijo, da prihajajo iz vaše banke ali policije in trdijo, da obstaja težava z vašim računom in zahtevajo vašo prijavo ali druge zaupne podatke. Vaša banka ali druga verodostojna organizacija od vas nikoli ne bo zahtevala teh podatkov.

Za več informacij si lahko ogledate še spletne strani nacionalnega odzivnega centra za kibernetsko varnost SI-CERT in projekta Varni na internetu.

Združenje bank Slovenije – Priporočila kako pred nakupom preveriti spletnega trgovca

Dogovorite se za sestanek

Kontaktni center Pon.–pet.: 8.–16. ure

+386 1 589 57 00

Pišite nam

eb@bksbank.si

Flik Pay

Čisti računi v nekaj sekundah. Flik Pay je sodoben način plačil in nakazil med uporabniki različnih bank v Sloveniji.

Zavarovanje plačilnih kartic

Se bojite zlorabe svojih plačilnih kartic? Zavarjujte jih!

Internet Banking

MyNet

Najsodobnejši način opravljanja bančnih storitev od doma, poenostavi in poceni vaše poslovanje z banko. Prek spletne banke hitro in preprosto urejate svoje finance kadarkoli.